Kolika wattů a jakého umístění jsem dosáhl v posledních závodech

26.03.2021

Virtuální cyklistika na Rouvy mě opravdu překvapila a hlavně posunula mojí výkonnost. Každým testem nebo závodem se zlepším a tak se moje motivace a chuť jezdit doma neuvěřitelně zvedla. Následující dva závody se zase podařily o chlup zlepšit. Jak umístěním, tak i výkonem.

Statistiky

23. února jsem se zúčastnil posledního závodu seriálu "Kolo pro život" s umístěním na 28. místě z 361 finisherů s časem 38:45. Výkon 362 W (pedály Favero assioma duo), kadence 82 ot/min, srdeční tep 163 tep/min, nastoupáno 287 m.

25. března jsem se zúčastnil ŠKODA eMČR s umístěním na 29. místě z 344 finisherů s časem 48:09. Výkon 365 W (pedály Favero assioma duo), kadence 85 ot/min, srdeční tep 158 tep/min, nastoupáno 444 m.

I když tohle není pro mé ironmanské tratě úplně směrodatné, pevně věřím, že když se zlepším v takto krátkém závodě, přenese se to i do těch delších vzdáleností.

V závodě rozhoduje i taktika. Je zohledňována váha jezdce i jízda v háku a je potřeba neustále sledovat profil trati. Ideální je si před závodem trať projet a zjistit místa, kde si člověk může odpočinout a kde naopak radši nepřeřazovat a i přes chvilkový vyšší výkon přejet kratší kopec na jeden převod. Při prvním závodě, s minimálními zkušenostmi, jsem tohle moc neřešil a prostě šlapal co to šlo a taky to tak dopadlo. V půlce závodu už jsem neměl moc energie a když jsem pak analyzoval své výsledky, měl jsem oproti ostatním hodně nulových wattů kvůli nevhodně zařazeným převodům a nesledování profilu.

Rouvy stále vylepšuje svou aplikaci a teď už jsou možné třeba i společné vyjížďky. Plánují se další vylepšení včetně informací o místech, kterými virtuální cyklista projíždí.

Už se těším na další závody :-)